Lugu pärmseenest

Lugu pärmseenest

Üks osa meie tootevalikust on tervisetooted, sealjuures toidulisandid. Toidulisandid aitavad igasuguseid erinevaid muresid lahendada ilma keemiliste ravimite tarbimiseta või kangete ravimite järgselt tervist taastada. 

Soovime end pidevalt harida ja õnneks on meil olemas enda kodumaine toidulisandite tootja Ecosh Life, kes käib harimas nii meid kui ka korraldab terviseteemalisi loenguid ka kõigile teistele soovijatele.

Loengut kuulas huviga terve meie meeskond ja oleme väga tänulikud saadud info eest. Meie töö meeldib meile. 🙂 Meie loengu noorim kuulaja oli 6 aastane Fred, kes tegi oma lihtsa ja selge loogikaga silmad ette. Kui tuli juttu ensüümidest ja selleks, milleks nad vajalikud on, teadis tema, et ilma nendeta me sureme ära ehk kui toidus neid enam looduslikult ei ole (tänu toidu töötlemisele), peame me neid juurde võtma! Aeg-ajalt saate ka teie Fredilt meie poes, Keilas,(Paldiski mnt 19) personaalset infot küsida. 🙂

Proovin ühe artikliga kokku võtta mitmetunnilise loengu, et saaksid aimu kas see teema võib sulle vajalik olla. Kui soovid sellest rohkem teada, siis palun kirjuta meile oma küsimused ja me leiame neile vastused.

Mis on pärmseen?

pärmseen

 

Pärmseen e. Candida on inimese organismis loomupäraselt esinev mikroorganism. Seda leidub iga inimese limaskestas ja nahal. Tema perekonda kuulub üle saja seene liigi, millest tuntuim ja enim kahju tekitav on Candida albicans, mille põhjustatud on enamikul juhtudel kandidoosi infektsioonid. Tavaliselt on pärmseen organismis normaalne ja ohutu. Ohtlikuks muutub see siis kui organism pakub seenele eriti soodsaid tingimusi edasi kasvamiseks, mistõttu võib ta liikuda edasi erinevatesse kehaosadesse ja seetõttu tekitada haigusi.

Millest tekib pärmseene vohamine?

Pärmseen levib liigselt happelises keskkonnas, mida põhjustab suhkur toidus. Normaalses töötavas soolestikus hoiavad pärmseent tasakaalus piimhappebakterid, mis kahjuks aga antibiootikumide ravi ajal hävinevad ja annavad pärmseenele soodsa keskkonna levimiseks. Samuti teevad seda stress, alkohol, kohv ja niiskus ja igasugune ravi ja ravimid.

Terviseprobleemid, mis võivad olla tingitud pärmseene ülekasvust:

  • Valge katt keelel ehk suusoor
  • Kõõm
  • Küüneseen
  • Tupe valgevoolus
  • Uimasus, krooniline nohu, allergiad
  • Magusavajadus
  • Seedehäired
  • Urotrakti infektsioonid
  • Katkised suunurgad
  • Unehäired
  • Krooniline väsimus

Kuidas liigsest pärmseenest lahti saada…

…toidu abil?

Toit, nagu me juba teame on igati tervise alustala. Söögid, mida võiks pärmseene leviku pärssimiseks süüa on:

Mõrud toiduained – rukola, võilill, spinat, lehtkapsas,
peedilehed, redis, vesikress, rooma salat, tomat, tsitrusviljade koored, ploomid,
vaarikad, maasikad, rabarber, paprika, tšilli, sibul, küüslauk, must pipar, kaneel,
kardemon, ingver ja cayenne pipar

Soojad tärklise sisaldusega köögiviljad –  maguskartul, kaalikas, jamss, herned, mungoad, läätsed, aeduba, adzuki oad, porgand, peet, kõrvits, muskaatkõrvits, suvikõrvits ja tsukiini.

Hapendatud köögiviljad – hapukapsas, hapukurk ja teised hapendatud juur- ja aedviljad, samuti
toorpiimast tehtud hapupiim ja keefir.

Orgaaniline maheliha – veise-, talle- ja hirveliha, kana, part, kalkun, ulukid, looduslikest vetest püütud kala, kana ja veiseliha maks, kondipuljong

Jahvatatud seemned – lina-, chia ja kõrvitsaseemned

Aurutatud või küpsetatud köögiviljad ja soojad supid – Wokiks, ahjujuurviljadeks ja supimaterjaliks sobivad hästi brokkoli, lillkapsas,
kapsas, kaalikas, naeris, paprika ja muud tärkliseta köögiviljad.

Õlid – kookos- ja oliiviõli sisaldavad antimikroobseid ja antioksüdantseid aineid, mis
suudavad kandidoosi kasvu peatada.

Magusained – Steevia ehk meerohi (või magusleht) on parim looduslik magusaine valik, kuna see ei sisalda suhkrut. Ka väikeses koguses töötlemata toormesi on hea kasutada kandidoosi puhul.

Taimeteed – Ingver, lagrits, petersell, Pau D’arco, chai ja kaneeli tee.

…toidulisandite abil?

Piimhappebakterid – soolestikuPiimhappebakterid terve mikrofloora taastamiseks tuleb see uuesti katta kasulike piimhappebakterite kultuuriga. Söögist saame sellest osa, kuid lisaks võiks võtta tõhusaid (vähemalt 10 miljardit ühikut CFU sisaldusega) probiootikume. Peale antibiootikumi kuuri tuleb kindlasti 1,5 kuud võtta juurde probiootikume, et taastada kasulike bakterite kontsentratsioon soolestikus.

 

Detox kiudained Ecosh Life

Kiudained e. prebiootikumid soolestiku puhastamiseks – need on toiduks kasulikele bakteritele, puhastavad sooleseinu, viivad välja kahjulikke jääkaineid ja toksiine, tasakaalustavad mikrofloorat, vähendavad kõhukinnisust, gaase ja puhitusi.

 

 

 

Mõrkjad ja kibedad taimed – pärsivad seent, superrohetoidud vähendavad happelisust. Pärmseene vohamist aitab tasakaalustada, organismi puhastada ja soolestikku tervist toetada mõrkjas ja suurel hulgal kasulikke aineid sisaldav Red Reishi (Ganoderma lucidum) seen ja Musta pähkli ekstrakt. Keha aitab leelisemaks/aluselisemaks muuta (vs happeline keskkond, milles tekivad põletikud ja haigused) leeliselised superrohetoidud nagu spiruliina ja klorella, mida sinu keha ja soolestik armastavad. Neid saad SuperGreen toidulisandist. Tegelikult eelistavad sinu 100 miljardit rakku valdavalt leelisi toite. Kandidoosi aitab lisaks tõrjuda
looduslik antibiootikum Pau D’arco (Sipelgapuu koor).

Seedeensüümid – aitavad seedida toite, mida Sinu organism ei pruugi enam suuta. Kui pärmseen on hõivanud peensoole, eriti peensoole esimese osa -kaksteistsõrmiksoole, kus toimub seedeensüümide eritamine ja toitainete lagundamine, ei suuda peensool enam oma seedefunktsiooni täita ja toit jääb lagundamata kujul seedekulglasse tekitades põletikke, toidutalumatust, toiduallergiaid, nahahaigusi jne. Värsked juur-, aed- ja puuviljad ning marjad sisaldavad palju ensüümide tekkimiseks vajalikke aineid.

Purgist on soovitav seedeensüüme lisaks võtta juhul, kui söömine tekitab järgmisi seedehäired nagu rasvumine, kõhukinnisus, kõhulahtisus, gaas, puhitus, kõrvetised, krambid, hüperaktiivsus, rahutus, unehäired, haavandid, peavalud, hooajalised allergiad, ekseem, akne ja krooniline väsimus.

Kui soovid kogu loengu materjali, siis kirjuta meile.